Syksyllä aloitettiin uusien opiskelijoiden kanssa uuden opetussuunnitelman mukaisesti opiskelemaan fysiikkaa. Takana on kaksi kurssia: kaikille pakollinen fy1- kurssi ja lämpökurssi. Syksyllä aloittaneet ovat hienosti ottaneet haltuun abitti- ohjelmia fysiikan opiskelun ohessa.
Sähköistä koetta tekemässä.
Digiajan vastapainoksi lämpöopin kurssilla tehtiin termosmukit, joiden paremmuudesta ryhmien kesken kisailivat: Kenen mukissa vesi jäähtyy hitaammin?.
Aaro, Akseli, Onni ja Lauri rakentavat suunnittelemaansa termosmukia.
Tea, Ana- Belen ja Inari tekevät termosmukista sähköistä posteria.
Termosmukityö nousikin kurssipalautteista suosikkityöksi. Ryhmissä yhteinen suunnittelu, toteutus ja rakentaminen “perinteisen” opetuksen sijaan oli hyvää vaihtelua ja hauskaa.
Lämpökurssilla yksi tavoite oli jatkuvan työn harjoittelu. Tätä treenattiin palauttamalla läksyt viikottain sähköisesti opettajalle Google Classroomiin. Alla muutama tilasto, miten uusi kokeilu otettiin vastaan:
Opiskelijat olivatkin ahkeria ja tunnollisia läksyjen palautuksessa. Tehty työ näkyikin pääsääntöisesti hyvinä kurssiarvosanoina. Opettaja odottaakin jo innolla tulevaa lukuvuotta, että pääsee työskentelemään taas innokkaiden ja positiivisten opiskelijoiden kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti