keskiviikko 4. lokakuuta 2017

Haastattelussa Martsarin uudet opettajat

Jo yksi jakso ahkeraa koulunkäyntiä on takana Martsarissa ja sen kunniaksi haastattelimmekin tänä vuonna koulussamme aloittaneita opettajia!

Kuka olet, mistä tulet?
Olen Iina ja olen kotoisin Satakunnasta, Luvialta. Muutin viisi vuotta sitten Helsinkiin opiskelemaan.

Mitä opetat?
Opetan Martsarissa pääasiassa S2:sta ja vähän myös äikkää.

Millä mielellä olet aloittanut Martsarissa?
Olen ollut tosi innoissani! Tein viime syksynä opettajaopintoihin kuuluvan harjoittelun Martsarissa, ja olin jo silloin sitä mieltä, että täällä on tosi mukavaa. Opiskelijoilla ja opettajilla on hyvä meininki. :)

Kuka olet, mistä tulet?
Olen Jaakko Santaniemi, 34-vuotias Itä-Suomesta kotoisin oleva opettaja. Olen joskus huumorintajuinen ja yleensä luotettava. Alunperin olen kotoisin oikeasti landelta eli Ilomantsista ja vietinkin ensimmäiset 19 vuotta noin 20km Venäjän rajalta. Muutin Joensuuhun opiskelemaan aluksi media-alaa, mutta sitten fiilis vei kohti fysiikan ja matikan opettamista Itä-Suomen yliopistoon. Kontiolahden lukiossa vietin 6 vuotta ja tuli fiilis siirtyä kotipaikalta uusiin ympyröihin ja siksi olen täällä!

Mitä opetat?
Pääaineeni on fysiikka, eli teoriassa minun pitäisi osata sitä parhaiten. Sivuaineena on matikka ja myös kemia. Opetan nyt kaikkia fysiikan, pitkän ja lyhyen matikan kursseja aika sekalaisesti. Kemiaa en mielelläni opeta, ellei ole ihan pakko, koska sitä en jotenkin ymmärrä.

Millä mielellä olet aloittanut Martsarissa?
Hyvillä mielin! Koulu on tosi mukava ja on tuntunut aika kotoisalta. Opiskelijat ja opettajakaverit on mukavia ja kyllä täällä viihtyy. En vielä tiedä, olenko ymmärtänyt vantaalaisuuden ydinolemusta, mutta pikku hiljaa sitä pohdiskelen. Kontiolahdessa ja Vantaassa on paljon samaa, kun molemmat sijaitsee isomman kaupungin sivussa ja on kuitenkin lähellä kaikkea. Martinlaaksosta en tiennyt aikaisemmin kuin Häkkisen Mikan ja Mika Häkkisen aukion mutta pikku hiljaa opitaan lisää. Ja Myyrmäessä on sentään Burger King, joka on nyt vasta tulossa Joensuuhun. Se on iso juttu, ette uskokaan.



Kuka olet, mistä tulet?
Anssi Nevalainen ja yksi uusista opettajista täällä Martsarissa. Olen alun perin kotoisin Pohjois-Karjalasta ja tarkemmin ottaen Lieksasta, jossa toimin viime vuoden liikunnan ja terveystiedon opettajana. Opiskeluvuodet menivät Jyväskylässä, josta jäi myös paljon hyviä muistoja.

Mitä opetat?
Oppiaineista liikuntaa ja terveystietoa.

Millä mielellä olet aloittanut Martsarissa?
Hyvillä mielin. Mukava on ollut päästä osaksi tätä yhteisöä ja tutustua uusiin ihmisiin. Vähitellen alkaa liikuntapaikatkin tulemaan tutuiksi kurssien edetessä. Uuden oppimista tämä on ollut samalla tavalla kuin uusilla opiskelijoillakin. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa lukuvuotta eteenpäin. 😊



Kuka olet, mistä tulet?
Olen kolmekymppinen keravalainen nörtti, joka täyttää vapaa-aikansa ystävien kanssa hengailulla, pelaamalla, satunnaisella saliharrastamisella ja liialla kahvin juonnilla. Opetin aikaisemmin 4 vuotta yläkoulussa Helsingissä ja sitä ennen yhden vuoden alakoulussa Keravalla.

Mitä opetat?
Tieteiden kuningatarta eli matematiikkaa. Myös tietotekniikkaa.. sen verran mitä osaan.

Millä mielellä olet aloittanut Martsarissa?
Todella hyvällä mielellä! Opiskelijat ovat motivoituneita ja ahkeria sekä monilta osin henkisesti hyvinkin kypsiä. Työkaverit ovat auttavaisia ja ymmärtäväisiä ja tulemme loistavasti toimeen. Tänne on todella helppo tulla eikä aina aamuisin tunnu siltä, että tulisin töihin. Viihdyn oikein hyvin! Ja iso kiitos siitä kaikille martsarilaisille.

Kuvat: Tiia Visuri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti